طرح لایه باز بنر

طرح لایه باز بنر ، یکی از روش های انتقال پیام تبلیغاتی است که در ابعاد وسیع تر طراحی می شود و در گروه چاپ فضای خارجی مانند ورزشگاه ها ، معابر و میادین شهری ، بزرگراه ها و ... قرار می گیرد. متون به کار رفته در طرح لایه باز بنر اغلب جنبه تبلیغاتی دارد و از جملات کوتاه و زیبا استفاده می شود. از این رو باید طرح ساده و ترجیحا از نوشتار اندک سود برده باشد و بیشتر با تصاویر مطلب را بیان کند.

حجم ارائه شده مطالب در طرح بنر برای تبلیغات محیطی در اکثر موارد تا حد امکان فشرده خواهد شد. برای مثال در طراحی بیلبورد بهتر است از اسلوگان استفاده شده ، نشانی های پستی به شماره تلفن محدود شوند. بنابراین لازم است به مواردی همچون شرایط جغرافیایی ، پس زمینه ی طرح از لحاظ فضای معماری و رنگ بندی ، زاویه دید مخاطب نسبت به طرح و فاصله مخاطبین از طرح توجه کرد. عدم توجه به موارد ذکر شده می تواند طرحی جذاب را از فایده رسانی تبلیغاتی اندکی برخوردار کند. به طور مثال طرح لایه باز بنر شما در فصلی از سال و برای مکانی طراحی شود که پس زمینه طرح در روز و با زمینه ی آبی آسمان شکل گیرد. در چنین حالتی طراح باید رنگ های انتخابی را با توجه به این شرایط تنظیم کند.

عمده ترین گونه های طرح لایه باز بنر برای گرافیک محیطی از جمله بیلبورد ، استند ، سوپر باس ، پلاکارد ، آویزهای شهری و پوستر می باشند. بیلبورد ، نمایه هایی با ابعاد وسیع هستند که عموما به صورت افقی و در میادین ، بزرگراه ها ، پایانه ها و به طور کلی محیط های خارجی ارائه می شوند. امروزه بیلبوردها به صورت فلکسی ، بک لایت و ... چاپ می شوند. استند ، به نمایه هایی اطلاق می شود که به صورت ایستاده قرار دارند ، ابعاد استند به مراتب کوچکتر از بیلبورد است و معمولترین نسبت آن 1 به 2 است. استندها غالبا دارای پایه اند و از قابلیت ارائه در محیط های داخلی نیز برخوردارند. نحوه اجرای استند اکنون با تکنیک هایی همچون چاپ دیجیتال ، پلات ، چاپ بنر و فلکس شکل می گیرد.

طرح لایه باز بنر همچون طرح لایه باز پوستر برای تبلیغات ، طراحی و چاپ می شوند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح لایه باز گرافیکی به مخاطب خود ارائه می دهند. در طرح بنر معمولاً محدودیت در اندازه طراحی نداریم البته با توجه به دستگاه چاپ بنر ، عرض طراحی دارای محدودیت می باشد در طرح بنر لایه باز چون ابعاد طراحی بزرگتر می شود رزولوشن را کمتر قرار می دهند. معمولا فایل لایه باز بنر با رزولوشن 50 dpi یا 72 dpi طراحی می شود. مد طراحی در فایل طرح بنر برای تنظیم و چاپ بهتر بنر CMYK می باشد. در سایت اول طرح شما می توانید طرح های لایه باز بنر مختلفی را دانلود کنید.



صفحه مناسب چاپ