طرح لایه باز پوستر

طرح لایه باز پوستر ، از متداولترین گونه های گرافیک است که به شکل امروزی ، پیشینه ای در حدود دو قرن دارد. در سال های اخیر بهترین جایگزین جهت تبلیغات محصول برای مخاطبین پوستر می باشد. اصطلاح پلاکات و آفیش نیز به همین معنی مورد استفاده قرار می گیرند. پوستر همگام با شکل گیری گرافیک و متأثر از تحولات اجتماعی در اروپا و آمریکا و در تعاملی با آن ، سیر صعودی خود را پیمود و بعنوان ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات پیام مورد لزوم فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و ... تا به امروز وظیفه خود را به نحو کامل به انجام رسانیده است.

هرگز نمی توان جایگاه تبلیغاتی پوستر را جایگزین سایر رسانه های تبلیغاتی نمود به عنوان مثال نمی توان جایگاه آنرا را با طرح لایه باز کاتالوگ جایگزین نمود. پوستر عمدتا دارای سه قطع استاندارد است : 35 × 50 سانتیمتر ، 70 × 50 سانتیمتر و 70 × 100 سانتیمتر که هر سه قطع نسبت 5 به 7 را در اختیار طراح می گذارند. این قطع ها به دلیل رعایت جنبه های اقتصادی و جلوگیری از افزایش دورریز کاغذ است. اگر چه با پیشرفت تکنولوژی چاپ دیجیتال ، این ابعاد قابلیت انعطاف و تغییر قابل توجهی یافته اند.

طرح لایه باز پوستر ، نوعی اعلان خبری است برای بیان رویدادها در موضوعات مختلف که معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی می شود و باید ابعادش به گونه ای باشد که از فاصله ای نسبتا کوتاه دیده شود. هر چند ممکن است به اندازه طرح لایه باز کارت پستال کوچک و یا طرح لایه باز بیلبوردی در بزرگراه ، بزرگ باشد. به هرحال طرح لایه باز پوستر در هر اندازه و شکل وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاه ترین زمان دارد.

طرح لایه باز پوستر میتواند در موضوعات مختلف سیاسی ، تبلیغاتی ، آموزشی یا فرهنگی باشند. از آنجا که پوسترها وسیله تبلیغات هستند ، انتخاب رنگها می تواند در اثربخشی آن یا موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی داشته باشد. بهتر است بیش از سه رنگ مهم و اصلی ، در طرح لایه باز پوستر شما چشم نوازی نکند. یعنی پوستر شما بر پایه سه رنگ که درجه اهمیت آنها نیز با هم یکسان نیست ، طراحی شود.

تصاویر دوربری استفاده شده در طرح لایه باز پوسترها هرچه خلاقانه و تصویرسازی شده باشد در نظر ، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. فونت ها نیز مانند سایر المانهای پوستر با دقت انتخاب می شود و با هدف و موضوع طرح پوستر باید متناسب استفاده شوند. سایت اول طرح مرجع دانلود طرح لایه باز پوستر می باشد که شامل طرح پوستر مذهبی و ملی است که در این دسته پوستر لایه باز انتخابات نیز به چشم می خورد.



صفحه مناسب چاپ