طرح لایه باز کارت ویزیت

طرح لایه باز کارت ویزیت ، حاوی اطلاعات فرد ، مختصری از محدوده فعالیت ، لوگو یا آرم شرکت و راه های تماس می باشد. سایز طرح کارت برای هر کشور و منطقه به صورت استاندارد تعریف می شود و طراح در طرح لایه باز کارت ویزیت باید این سایز را رعایت کند. معمولا این کارت در ابعاد استاندارد 5 × 9 سانتیمتر است که بر روی مقوا با گراماژ گوناگون ارائه می شود.

کارت ویزیت وسیله ایست برای معرفی کسب و کار فرد یا شرکت که به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت و در حقیقت نخستین مانور تبلیغاتی برای یک موضوع است. افقی یا عمودی بودن طرح کارت ویزیت بستگی به چگونگی تصاویر و نوشتار آن دارد. در صورتی که کارت ویزیت به صورت عمودی طراحی شود ، کاستن از پهنای کارت سبب زیباتر شدن قطع خواهد شد. باید توجه داشته باشید که در طراحی کارت باید محدوده ای خالی از عناصر نوشتاری و تصویری پیش بینی شود تا گرفتن کارت از آن قسمت انجام گیرد. به دلیل اینکه تعدادی طرح لایه باز کارت ویزیت قبل از چاپ در یک شیت کنار هم قرار می گیرند ، رعایت فاصله یا حاشیه اطراف طراحی ضروری می باشد زیرا ممکن است پس از چاپ و برش کارت ویزیت توسط چاپخانه مقداری از طرح اصلی حذف شود.

پشت کارت ویزیت معمولا خالی است ولی پیشنهاد می شود اگر برای کسب و کار به خارج از کشور سفر می کنید ، یک طرف طرح کارت خود را به زبان مناسب کشور مورد نظرتان ترجمه کنید. طراحی کارت ویزیت می تواند به صورت دورو باشد ، به گونه ای که آدرس و مشخصات تماس در یک طرف طرح لایه باز کارت ویزیت و در طرف دیگر عنوان ، لوگو کسب و کار و همچنین اسلوگان یا شعار تبلیغاتی مورد نظر قرار گیرد که این گونه طرح ها بیشتر برای چاپ کارت ویزیت لمینیت مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه قلم ها در طرح کارت ویزیت غالبا از 12 پوینت بیشتر نخواهد بود. تنوع استفاده از فونت های گوناگون در طراحی نباید بیش از 2 یا 3 فونت باشد ، در حالی که باید با یکدیگر مشابهت بصری داشته باشند.

استفاده از عکس های با جزئیات زیاد ، بدلیل عدم امکان بزرگنمایی آنها ، کمتر توصیه می شود. طرح لایه باز کارت ویزیت با توجه به نظر سفارش دهنده و نیز متناسب با محدوده فعالیت موضوع قابلیت حرکات فانتزی را خواهد داشت و می توان به اشکال گوناگون طراحی کرد. توجه به تراز کردن انتها و ابتدای خطوط و نوشتار با یکدیگر و با تصاویر می تواند طرح گرافیک کارت را زیبا و تأثیر گذار کند. برای دریافت نتیجه بهتر پس از چاپ کارت ، رزولوشن فایل لایه باز کارت ویزیت باید بر روی 300 dpi قرار گیرد. با توجه به اینکه چاپ کارت ویزیت با استفاده از دستگاه افست انجام می شود ، مد فایل طراحی برای تنظیم کانال رنگ ها بر روی CMYK تنظیم می گردد. سایت اول طرح سعی دارد با ارائه طرح لایه باز کارت ویزیت مناسب برای چاپ ، شما را در داشتن کارت ویزیت مناسب با کسب و کار خود یاری کند.



صفحه مناسب چاپ